Првите експериментални парни локомотиви ги создал Ричард Тревитик во Велс и во Англија во 1803 година. Првата практична парна локомотива “Ракета”, ја направил Џорџ Стивенсон во 1826 година, во нејзиниот систем на “струење на пареата”, пареата од повеќецевковиот котел ги придвижува клиповите поврзани со еден чифт подвижни тркала. Првата американска парна локомотива “Том Тамб”, ја направил Питер Купер во Балтимор во 1830 година.
Усовршувањата на локомотивата овозможиле таа да може да влече и до 200 товарни вагони со брзина од 120км/час. Пареата добиена од дрва или од јаглен била главен извор на енергија се до средината на XX век, иако електричната енергија почнала да се користи на почетокот на XX век, особено во Европа. По Втората светска војна, дизел – горивото ја заменило пареата, поради неговата голема ефикасност и пониска цена, иако се користеле и комбинациите дизел со електрична енергија и турбинана гас со електрична енергија.